SEO ve Google Amca -2-

Posted on Mayıs 4, 2008. Filed under: SEO | Etiketler:, |

SEO ve Google Amca yazımızın ikinci bölümü

* Paranın nereye gittiğini anlamaya çalışın

SEO’larınızın istediği ücret konusunda sorgulayıcı olun, sizden her ay farklı bir meblağ istiyorsa kuşkulanın!. Google Adwords reklam paketlerinden sitenizin kumpanyasını yapabilir ve bu arama sonuçlarında sadece sitenizin ücretli bir şekilde yer almasını sağlar, arama sonuçlarındaki sıralamada hiç bir artısı olmaz. Google amca sen ne diyorsun bu konuda?.

Google amca der ki;

Google, bize asla arama sonuçlarımızda daha iyi bir sıralama sözü vermez ancak diğer pek çok arama motoru tıklama başı ödeme veya ekleme / kayıt başına ücretlendirme sonuçlarını normal web arama sonuçlarıyla birleştirir. Bazı SEO’lar size, arama motorlarında üst sıralara yerleştirme sözü verecek ancak sizi arama sonuçları yerine reklam bölümüne yerleştirecektir. Birkaç SEO diğer arama motorlarını “kontrol” ettikleri görünümü yaratmak ve kendilerini tercih edilen konumunda göstermek için teklif fiyatlarını gerçek zamanlı olarak değiştirecektir. Reklamlarımız açık bir şekilde etiketlenmiş ve arama sonuçlarımızdan ayrılmış olmasından dolayı bu oyun Google‘da işe yaramaz. Bununla birlikte, göz önünde bulundurduğunuz SEO’lara hangi ödemelerin kalıcı eklemeye ve hangilerinin de geçici reklama ayrıldığını sorun.

* Birçok SEO ile konuşun ve diğer SEO’lara düşünmekte olduğunuz firmayı tavsiye edip etmeyeceklerini sorun.

SEO’larla görüşün sadece bir tanesi ile değil bir çok SEO’dan refarans ve bilgi isteyiniz. Bu en başta yapılan bir hatadır, gerek forumlarda olsun gerek e-posta aracılığı ile ” sitemizi 1. sırada çıkartırmısınız” içeren mesajlar almaktayım. Lütfen çalışacağınız SEO’ların daha önce refaranslarını, ekibi hakkında bilgiler istyein. Sence Google amca?

Google amca der ki;

Referanslar bu konuda iyi bir başlangıç olmakla birlikte hikayenin tamamını anlatmazlar. Şirketin ne kadar süredir iş dünyasında olduğunu ve kaç tane tam zamanlı çalışanı olduğunu sormanız gerekir. Baskı veya tedirginlik hissederseniz, içgüdünüzle hareket edin ve işinizi sağlama alın: güvenebileceğiniz bir firma buluncaya kadar bekleyin. SEO firmanıza bulduğu her spam’i aşağıdaki adresteki spam şikayet formunu kullanarak Google‘a bildirip bildirmediğini sorun: http://www.google.com/contact/spamreport.html. Etik SEO firmaları Google‘ın spam kurallarını ihlal eden, aldatmaya yönelik siteleri bildirmektedir.

* Yasal olarak korunduğunuzdan emin olun.

SEO çalışmalarınızı yapan ekip ile daha önceden yazılı sözleşme yaptığınızmı? SEO’nuzdan memnun kalmadığınız zaman para iade talebinde bulunuz. Sence Google amca?

Google amca der ki;

SEO’nuzun performansından memnun kalmazsanız çekinmeden iade talebinde bulunabilirsiniz. Fiyatlandırmanın dahil olduğu, yazılı bir sözleşme yaptığınızdan emin olun. Sözleşme, aynı zamanda SEO’nun site ekleme konusunda her bir arama motoru tarafından tavsiye edilen kurallara uymasını da zorunlu kılmalıdır

Bir web sitesi sahibinin karşılaşabileceği en yaygın suiistimaller nelerdir?

En yaygın hile, aldatıcı yönlendirmeler vasıtasıyla kullanıcıları siteye yönlendiren “gölge” etki alanlarının yaratılmasıdır. Söz konusu gölge etki alanlarının sahibi genellikle, müşterinin adına çalıştığını iddia eden SEO’lardır. Bununla birlikte, ilişkiler bozulduğunda SEO etki alanını farklı bir siteye hatta bir rakibin etki alanına yönlendirebilmektedir. Böyle bir şey olduğunda, müşteri SEO’nun tümüyle sahip olduğu rakip siteyi geliştirmek için ödemede bulunur.

Diğer bir hatalı uygulama ise, anahtar kelimelerle yüklü “giriş” sayfalarını müşterinin sitesinde herhangi bir yere yerleştirmektir. SEO bu uygulamanın daha fazla sorgu yapılabilmesi için sayfayı daha uygun hale getireceği sözünü verir. Bu doğası gereği yanlıştır, çünkü tek tek sayfalar çok çeşitli anahtar kelimeler ile nadiren alakalıdır. Bununla birlikte söz konusu hilelerin daha sinsisi, bu giriş sayfalarının, genellikle SEO’nun diğer müşterilerine ait gizli bağlantılar içermesidir. Bu tür giriş sayfaları sitenin bağlantı popülerliğini yavaş yavaş azaltmakta ve siteyi çirkin ve yasadışı içeriğe sahip sitelere SEO ve SEO’nun diğer müşterilerine yönlendirmektedir.

Dikkatli olunması gereken diğer noktalar nelerdir?

Baş belası bir SEO ile başa çıkarken dikkat etmeniz gereken birkaç uyarı işareti vardır. Kapsamlı bir liste söz konusu değildir, bu nedenle herhangi bir şüpheniz varsa, içgüdülerinize güvenmeniz gerekir. SEO:

  • gölge etki alanlarına sahipse
  • giriş sayfaları üzerine diğer müşterilerine ait bağlantıları koyuyorsa
  • adres çubuğundaki anahtar kelimeleri satmayı teklif ediyorsa
  • gerçek arama sonuçları ile arama sonuçlarında görünen reklamları ayırt etmiyorsa
  • sıralamayı ancak herhangi bir şekilde bulabileceğiniz anlaşılması güç, uzun anahtar kelime öbekleri üzerinde garanti ediyorsa
  • birden çok takma ad veya sahte WHOIS bilgilerini kullanıyorsa
  • trafiği “sahte” arama motorlarından, casus yazılım veya kötücül yazılımlardan alıyorsa
  • Google dizininden kaldırılmış veya Google‘da listelenmeyen etki alanlarına sahipse ondan bir an önce uzaklaşın.

Bir SEO tarafından herhangi bir şekilde aldatıldığınızı düşünüyorsanız, bu durumu raporlayabilirsiniz.

Federal Ticaret Komisyonu (FTC) aldatıcı veya haksız iş uygulamaları hakkındaki şikayetleri işleme koymaktadır. Şikayette bulunmak için: http://www.ftc.gov/ sitesini ziyaret edin ve ve “Online Şikayet Et” öğesini tıklayın, 1-877-FTC-YARDIM’ı arayın veya aşağıdaki adrese yazın:

Federal Trade Commission
CRC-240
Washington, D.C. 20580

Şikayetiniz başka bir ülkede bulunan bir şirkete yönelikse lütfen şikayetinizi aşağıdaki adrese gönderin: http://www.econsumer.gov/.

Kaynak: SEO nedir? Google, sitemi Google dostu yapmayı öneren şirketler ile çalışmayı önerir mi?

Derleyen: Fatih Kalyoncu

Make a Comment

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

5 Yanıt to “SEO ve Google Amca -2-”

RSS Feed for Google, SEO ve Webmaster Blog Comments RSS Feed

Reis süpersin. Sayende biraz SEO bilgim artıyor fakat hala seo firmaları var bunların bir getirisi var mı? Adamın teki “parasını ver seni google kelimesinde 1. sıraya getirim diyor.”

[…] Yazının devamı için tıklayınız […]

Seo hakkında güzel bir anlatım olmuş. Teşekkürler.

Güzel bir anlatım olmuş. Teşekkürler.

Hay google’unu da, amcanı da skim lan bu ne babanın oğlumu amk amca diyon?

Yaşın kaç liseli?!


Where's The Comment Form?

Liked it here?
Why not try sites on the blogroll...

%d blogcu bunu beğendi: