Google Güvenilirliğini Arttırıcı Etmen

Posted on Eylül 24, 2008. Filed under: SEO | Etiketler:, , , , , , , , |

Bu yazımda Google’ın önem verdiği ve vermediği bazı kodlamalardan bahsedeceğim.
Bilindiği üzere google bot sitemize geldiğinde, sitemizi bizim gördüğümüz gibi görmez. Böyle bir düşünceye kapılmışsanız eğer (: şu anda kafanızdan atmanızı öneririm. Peki ya;
Google sitemizi nasıl görür?

Nereyi okur nereyi okumaz.

Ona nasıl yardım ve yataklık ederiz?

Sayfamızdaki html, JavaScript, php ve asp kodları Google Bot davranışlarını nasıl etkiler.

W3C Standartı niçin var?


Bu sorulara cevap verelim.

Öncelikle bahsetmek istediğim Sitemizin google botta nasıl bir imajı olduğu, Google bot kadın olsa kaslı bir siteden, erkek olsa bikinili bir siteden hoşlanır gibi saçma sapık şeyler söylemyeceğim (: Ama aslında gerçekte, Hem kaslı hem bikinili olması gerekir. Kas? Sıkı yazılmış, W3C standartları ile kodlanmış bir script yapısı, bikini ise sadelik ve açıklık olarak algılanmalıdır. Arada modaya uyup 2-3 tane de alt=”” tagı kullanarak resimlerle süsledik mi, Sadece Google Bot’u değil, Google İmage Bot’unda gözüne girmiş oluruz. Ayrıca adtech ile reklam 2.0 dönemi başlıyor ve Trkycmhrytllbtpydrklcktr r10.net seo yarışması sitemin google bot’a nasıl göründüğünü merak ediyorsanız tıklayın.
Yazı ve Kod orantısı nasıl olmalıdır.

Bu konu kendimce ortaya koyduğum ve test ettiğim bir optimizasyon ipucudur. Google’ın dikkat ettiği bir husus olarak görmekteyim. Fakat aklınıza hemen gelicektir ki;

“- Çok büyük siteler var, hem başarılı hemde bu dediklerine hiç uymuyorlar? Bunu nasıl açıklayacaksın?”

Bu durum elbetteki kaideyi bozmaz. Çünkü google için en büyük etken popülerlik ve organik hit sahibi olmaktır. Düşünsenize, Alexa.com sitesi dünya üzerinde bir sıralama algoritması geliştirmiş. Bence Google’da bunun 10 katı daha sıkı bir algoritma mevcut. Hangi site neye göre hangi kelimeye göre popüler bunu bir çok kriter sayesinde irdeliyor ve sıralama veriyor. Yani popüler olduktan sonra, istersen siteni Google’a kapat. Genede yüksek pagerank alıcaksın. Çünkü Google çok cömert ve saygılıdır. Sen benim erişimimi engelliyorsun diye sana pagerank yok demez asla.Sıralamalarda görünmessin, bu da zaten senin isteğin üzerine gerçekleşen birşey.

Kafanızda oluşacak soruları tahmin edip cevaplarını yazmaya devam edicem.
Gelelim yazı ve kod orantısı bağıntısına. Google Web Yöneticisi Yönergelerinde açık açık bahsediyor, “- Kullanıcı dostu sayfalar oluşturun” diye. Bu elbette sağdan soldan zıplan, yanan dönen gif’lerden bahsetmiyor (: sitenize gelen kişiye yalın ve kurallı bir dil ile ona hizmet edin diyor. Peki bu sizce en yalın nasıl olur ? Parkinson Hastalığığını merak eden birisi sitenin sağında solunda bir sürü reklam kutusuyla karşılaşınca ne kadar mutlu olur? Sitenizde ne kadar kalmak ister. O yazı ona nasıl Çekici gelir ? Bir web sayfası oluştururken İşte bunları hep analiz etmelisiniz, bir orantı kurulacak olursa. Her 1 paragrafta 1 adet kalın başlık. 3-4 adet vurgu kelimesi (kalın, eğik, altı çizili) en az 1 adet link, en az 1 adet resim. Bakın bir web sayfası yaptık ve gelen ziyaretçiye aradığı şeyi vereceğimize dair inandırdık. Kalın başlığı direk farketti ve “- hah. tam aradığım şey” deyip göz atmaya başladı (daha okumadı), kalın ve altı çizili kelimeler hemen ilgisini çekti ve konunun geneli hakkında kısaca bir bilgi edindikten sonra, 1 adet resim sayesinde kafasında bu bilgiler bir yere sahip oldu (Bilgisayarlar ile insan beyinleri ters mantıklıdır. Bilgisayarlar için yazılar çok basit saklanan bir olgu iken, insanlar için fotoğraflar çok basit olarak saklanır. Yazı Hafızası, Resim Hafızası diye kısaltılabilir.) ve son olarak bir adet link ile, “buradan daha fazla bilgi alabilirsiniz.” “Kaynak” gibi terimler kullanımı kullanıcıya sitenizi takdir etme isteği verirsiniz. Öncelikle kaliteli olmalısınız. Kalite konusunda çok çok konuşabilirim ama bunu zaten Cenk arkadaşımız r10.net te yazmış. Okumanızı tavsiye ederim.

Kalite nedir?
Her sektörde bazı firmaların, kurumların, bireylerin yaptıkları işte kalite farkı vardır. Kimi hızlı bitsin ister kimi yavaş olsun tam olsun ister.
Kalite, üzerinde emek harcanılarak yapılan iştir. Başkalarından, etraftan toplayarak değil kendi birikimlerinizle yapılan iştir. Kaliteli iş yapmak kısa vadeli değil fakat uzun vadede avantajdır.
Düzen nedir? Nasıl bir düzenden bahsediliyor?
Düzen bir işte gidilen sabit yoldur. Ne sağa ne sola dönülür. Dümdüz ileri gidilmesidir. Sitemizi kurduktan sonra kaliteli bir düzen sağlanırsa, zamanla farkedilirsiniz. Markalaşırsınız… Bu düzeni korumak daha önemlidir. Siz kaliteli bir düzen kurar ve bu düzenle yolunuza ilerlersiniz. Gün gelir kolay yola sapmaya çalışırsınız. Tüm emekleriniz bir anlık heves ve hırs yüzünden gidebilir. Markalaşmak sabit bir yol izlemek ve içeriği ziyaretçi için, ziyaretçiye kaliteli bir site sunmak için harcanan emektir.
SEO‘ya etkisi nedir?
Etrafta birçok site görüyoruz. Markalaşmışlar artık (maçkolik, haberturk, izlesene…). Bunlar ilk başlarda özgün projelerdi. Etraftan çalınarak değil birikimlerin üstüne birşeyler eklenerek yapıldılar. Ne bütün gün link kastılar, ne de aceleci davrandılar. İşlerini kaliteli yaptılar ve zamana bıraktılar. Kısa vadede hızlı başarı sağlanmadı fakat kaliteli düzeni sürdürdükçe başarıları arttı. Google herkesin bildiği gibi kaliteli siteleri sever. Kaliteye, emeğe önem verir. Özgün, temiz, geniş içeriğe sahip çıkar. Siz içeriğinizi temiz, özgün, kaliteli tutarsanız elbet uzun vadede seo‘da güzel bir başarı elde edebilirsiniz. Örnek verdiğim markalaşmış siteler link kasmadıkları halde, çoğu zor kelimede ilk sayfadalar. Bu da markalaşmak ve kalitenin etkisi. Markalaşmak için de kaliteli olmak zorundayız…
Etraf çöp site dolu ve üst sıradalar! Neden?
Link kasılarak üst sıralara çıkıldığında berbat bir içeriğe sahip olsanız bile biraz hit potansiyeliniz oluyor. Bu hit size saygı yada markalaşma getirmez. Boş ziyaretçiden öteye de gitmez. Kısa yoldan başarılı olmak kolaydır fakat uzun vadeli düşünmek daha yararlıdır. Siz belli bir düzen kurup, o düzende devam ederseniz emin olun kazanan siz olacaksınız.
* Makale bana aittir. Kaynak gösterildiğinde kullanılabilir.
Cenk / Kalite üstüne kurulu düzenin SEO’ daki önemi – r10.net

Kaliteli bir tasarım ve içerikten sonra geldik en can alıcı noktaya. Yazı ve Kod orantısı bize ne kazandırır? (: az önce yaptıklarımız bize daimi ziyaretçi kazandırdı. Bu orantı sayesinde de daimi google bot ziyareti ve hızlı indexlenme sağlayacak. Bir web sayfasında bize yararı dokunacak bir çok kod kullanabiliriz. Kayan yazı olabilir, rengi sürekli değişen yazılar olabilir, yanıp sönen ve aynı zamanda rengi değişen sağa sola zıplayan yazılar olabilir. Her şekilde yazı olarak kullanılması 1 + demektir. Fakat, düz mantıkla düşünmek gerekirse bunlar sadece ziyaretçiyi etkileyecektir. Google bot için, kalınlık, altı çizik, italik, sıralı maddelenmiş, sırasız maddelenmiş, h1 h2 h3 gibi genel olarak standartlaşmış.. Kısacası text i fazla koda boğmadan ilgi çeken kodlamalar google bot tarafından iyi karşılanır. Bir diğer öngörü ise, Google bot sitemizin sadece kaynak kodlarını görüyor olmasıdır. (: hiç kaynak kodlarınıza bakdınız mı ? o kadar karmaşıktır ki bir bakışta neyin ne olduğunu anlaması zor olabilir fakat bu google için çocuk oyuncağıdır. Google kullanıcı dostu bir arama motoru olduğuna göre, ona yukarıda belirttiğim kullanıcı dostu ilkelerine uyan yazılar okutmamız gerekir. Sağa sola zıplayan rengi değişen yazılar yerine, yani fazla kod kalabalığı yapmak “kelime odaklı” seo ya aykırı bir davranıştır. Az kod çok text mantığı her zaman 1 adım öndelik getirir.

“- Umut çok abartıyorsun ne olacak canım ha 5 satır ha 50 satır.. ”
Biraz derin düşünelim. Eğer her bir yazı için 2 satır kod kullanıcak olursak. 5 satırlık bir text yazı bize 5/2 oranında bir orantı vericektir. Sonuç 2.5 eder. Fakat 50 satır yazıda 2 satır kod kullanıcak olursak, 50/2=25 sonucunu verir. Sizce hangisi daha kullanıcı dostu olur ? 5 satırda ancak birşeyi özet geçersiniz. Ve özetler pek de yararlı olduğu söylenemez. Sizin sitenizden bir özet sayesinde çok şey öğrenemez ziyaretçi, fakat ancak fikir edinir. Sonra o fikir neticesinde aramasını derinleştirir.. Kanser Nedir? başlığınızda. Kanser kemoterapi sayesinde bir çözüme ulaşabilir dediğinizde, kullanıcıya birde kemoterapiden bahsetmezseniz gidip başka sitede arayacaktır Bu da yazı içinde “- Bkz: Kemoterapi nedir?” gibi bir link (yukarıda bahsettiğim her yazıda 1 adet link meselesi buradan doğmakta) koyarsanız kullanıcının sitenizde geçirdiği her saniye size bir zafer getirecektir.

“- Peki Google 5 satırlık dediğin sayfalardan haberdar mı ? onları nasıl değerlendiriyor?”

Evet elbette haberdar, ve bunu Supplemental Nedir? Ne değildir? Nasıl önlem alınır? adlı makalemde uzun uzun anlattım. Okumanızı şiddetle tavsiye ederim. Şurada Supplemental hakkında resmi bir Google duyurusu var.

“- Umut, yarışma sitenin Kod ve Yazı oranlarını biliyor musun? Bunu nasıl öğrene biliriz? Ben seninkini çok merak ettim doğrusu.”

Elbette kendi sitemin kod ve yazı oranlarını, hem yüzdelik olarak hemde işgal ettiği byte/kb cinsinden hep takip ederim. İşte adtech ile reklam 2.0 dönemi başlıyor ve Trkycmhrytllbtpydrklcktr r10.net seo yarışması sitemin oranları;

Sayfa Boyutum: 72187 Byte yani 70 KB
Sayfadaki kodların boyutu: 15605 Byte yani 15 KB
Sayfadaki yazıların boyutu: 56582 Byte yani 55 KB
ve son olarak, kod – yazı orantısı: % 78.38
http://adtechr10netseoyarismasi.net
Sonuçlar böyle, Kod yazı orantısına gösterdiğim önem % 75 lik bir orantıda tutmamdan görülmekte.
Peki, yarışmada ilk 3 sitenin de analizlerini yapayım.
——————————————-
Sayfa Boyutu: 75 KB
Sayfadaki kodların boyutu: 49 KB
Sayfadaki yazıların boyutu: 26 KB
kod – yazı orantısı: % 34.48
r10-seo-yarismasi.com
——————————————-
Sayfa Boyutu: 53 KB
Sayfadaki kodların boyutu: 23 KB
Sayfadaki yazıların boyutu: 30 KB
kod – yazı orantısı: % 56.19
adtechseoyarismasi.com
——————————————-
Durumlar böyle, İsterseniz sizinde sitenizin analizini yapabilirim. Bunun için bu konuya yorum olarak sitenizin adresini yazmanız yeterli olucaktır. Gene yorum olarak bu konuya ekleyeceğim.
——————————————-
Google nereyi okur nereyi okumaz.

Google bot artık eskisinden çok daha performanslı ve okuma arzusu 100 kat artmış bir biçimde, Flash dosyalar içerisindeki, smart object’e çevrilmemiş (resme çevrilmiş veya harf harf resme çevrilmiş yazı stilleri. Bunu font uyumsuzluğu yaşanmaması için profesyonel flash uzmanları yapmakta.) ise google tarafından indexlenebilir. Fakat aynı zamanda google’a zorluk çıkaran bazı kodlama hatalarıda mevcut. Açılan bir html tag’ın kapatılmaması, Css inizde bulunmayan bir stil ismi ile biçimlendirilmiş bir metin.. Bu gibi hatalar google bot’a zorluk çıkarıcaktır ve sayfanızın “Güvenilirliğini” (trust rank)
Ona nasıl yardım ve yataklık ederiz?

Sadece kodlamalarınızda sadelik ve hatasızlık ile google’a muhteşem bir sayfa sunabiliriz. Aynı zamanda sitemizde rahatça gezinebilmesi için konular içinde linkler vererek sayfadan sayfaya geçmesine olanak sağlarız. Yataklık kısmı mecazen orada (:
Sayfamızdaki html, JavaScript, php ve asp kodları Google Bot davranışlarını nasıl etkiler.

Google tüm web kodlama dillerinde hizmet vermekte, temel olarak HTML baz alınıyor zaten, siz her ne kadar php veya asp yazsanızda, bu browserlara html olarak yansımakta, ve google ancak bu html kısımlara dikkat çekmektedir.

“- Nası yani?”

Mesela; bir iş başvurusu formunda,
Adınız [……….] (burası yazı yazma kutusu)
Soyadınız […………..]
Hamile misiniz [……………..]
şeklinde yazılırsa, soru kısımları ancak google tarafından dikkate alınır. Fakat artislik yapıp kodlama becerinizi sergilemek istediyseniz, ve Her soruyu ilgili cevap kutucuğunun içinde Caption olarak gösterdiyseniz, ziyaretci ilgili kutuya tıklayınca o acıklama yerini boş kutucuğa bırakıyorsa. Buradaki input kutusu içerisinde yazdığınız açıklama google tarafından dikkate alınmayacaktır.

JavaScript, Web 2.0 teknolojisinin yapı taşları olan javascriptler, her kullanıcıya farklı web sayfası sunmak gibi harika bir lüksü de yanında getirdi. Elbette ki google buna karşı hazırlıklıydı. Çünkü google aynı zamanda google üzerinden yapılan aramalar sonucunda cıkan sonuçlar içerisinden bilgisayarınıza zarar vericek siteleri elemek zorundadır. Bunu da yapıyor zaten.. “- Bu site bilgisayarınıza zarar verebilir” uyarısı gelir bazen sonuçlarda. Çünkü google bot da bir ziyaretçidir ve o siteler aynı zamanda google’ın bilgisayarlarına da virüs sokmaya çalışırlar, Google’da bunu yakalar (: . Bu tür siteler genellikle JavaScriptler içerisinde çalışan bazı kötü amaçlı yazılımlar (exploit, worm, dark cookie, virüs, truva atları) size sormaksızın yükleyebilmekteler. Bu da neden yeni bir bilgisayara hemen popuplar açan, anasayfanızı kilitleyen ve saçma sapan bir sayfaya yönlendiren, sizden habersiz belgelerinizi kendi serverlarınam gönderen virüscüklerin bulaştığının yanıtıdır.

JavaScript kullanıyorsanız bu tür yanlış anlaşılmalara mahal vermemelisiniz. Kodlanmış dahi olsa google bu kodları da decode etmekte uzmandır. (tecrübe..)
W3C Standartı niçin var?

Yukarıda bahsettiğim tüm etkenlerde doğru kodlamadan ve bir standartlaşmadan bahsettim.
Google bot sitemizi taramaya şu şekilde başlar;
sayfanızın en solüst kısmına bakın.. oradan itibaren en sağalta kadar okur. Her bir satırı okurken, açılan html tagların nerede kapandığına, verilen linklerin ne şekilde neyi anlattığına (title=”” alt=””) hep dikkat eder. En ufak bir hata bile, aslında çok rekabetli bir ortamda size sıralama kaybettirebilir. Bu hataları kullanıcılar farketmeyebilir. Çünkü browserlarımız kullanıcı dostu olarak geliştirilmektedir. Bir sıkıntı durumunda bunu bir şekilde düzelterek bize yansıtırlar. Bu webmaster için biraz kötü, ziyaretçiler için iyi bir özelliktir.

Bir gece makalemin daha sonuna geldik.
Yukarıda dediğim gibi;

İsterseniz sizinde sitenizin analizini yapabilirim. Bunun için bu konuya yorum olarak sitenizin adresini yazmanız yeterli olucaktır. Gene yorum olarak bu konuya ekleyeceğim.

Bu Yazı adtech ile reklam 2.0 dönemi başlıyor ve Trkycmhrytllbtpydrklcktr r10.net seo yarışması seoxy.net’ te ”Yazı / Kod orantısı ve Google Güvenilirliğini Arttırıcı Etmen” adı altında yayınlanmaktadır.

Make a Comment

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

2 Yanıt to “Google Güvenilirliğini Arttırıcı Etmen”

RSS Feed for Google, SEO ve Webmaster Blog Comments RSS Feed

(: Yazımı yayınlanmaya değer gördüğünüz için teşekkür ederim.

Rica ederim.

Çok önemli noktadan bahsetmişsin ve aynen katılıyorum ön görünüze😉

İyi çalışmalar.


Where's The Comment Form?

Liked it here?
Why not try sites on the blogroll...

%d blogcu bunu beğendi: