İçeriğiniz ne kadar orijinal?

Posted on Eylül 30, 2008. Filed under: SEO | Etiketler:, , , , |

Bu sıralar grupta en çok gözüme çarpan, Google’ın Türk sitelerini
nasıl dizinlediği ve arama sonuçlarındaki dalgalanmalarla ilgili
yapılan çok farklı yorumlar. Türkçe, Google’ın çok önem verdiği
dillerden biri ve özellikle son yıllarda Türk pazarını yakından takip
ettiği bir gerçek. Bu nedenle belli noktaları açığa kavuşturmak ve çok
tartışılan bazı konularda öneriler vermek istiyorum bu yazıda.

Sitenizin gücü içeriğinden gelir: Bu konuda verilebilecek en iyi
tavsiye, site ya da bloglarınızı oluşturmadan önce okuyuculara neler
sunacağınızı düşünmektir. Bu konuda başarının anahtarı özgün ve
yararlı bilgiler sunmaktır. Alıntı içerikle bir sürü sayfa oluşturmak
ya da otomatik olarak alıntı içerikli sayfalar yaratmak (en sık
gördüklerim komut dizileri ya da İngilizce adıyla script’ler ve RSS
beslemeleriyle yapılanlar) uzun vadede sitelerinize fayda sağlamaktan
uzaktır. Alıntı yaptığınız kaynaklar çok iyi bilinen ve faydalı
kaynaklar bile olsa, kendinizden bir şeyler katmadığınız sürece
(örneğin farklı bir servis ya da size özgü, alakalı içerik)
kullanıcılarınız için çok da değerli olmayabilir. Özgün ve faydalı
içerik oluşturmak için emek sarf etmeye ve zamana ihtiyaç olduğu bir
gerçek. Ancak uzun vadede çok etkili bir stratejidir.

Şöyle bir örnekle devam edelim: Eğer siteniz farklı kaynaklardan
makaleler topluyorsa ve size ait özgün makaleler ya da yorumlar
içermiyorsa, bu demek oluyor ki içeriğiniz zaten diğer sitelerde
mevcut. Bu nedenle yinelenen içerik sorunuyla karşı karşıya
kalacağınız gibi kullanıcılara özgün içerik sunmaktan da uzaklaşmış
olacaksınız. Bloglarınızda da bu konuya önem vermenizi öneriyorum.
Bloglar şüphesiz ki çok eğlenceli, kullanımı kolay ve faydalılar. Bu
nedenle de çok popülerler. Ancak orijinal içeriğiniz çok az ya da hiç
yoksa, bloğunuza fazla kullanıcı çekmeniz ya da sıralamalarda mevcut
yerinizi korumanız oldukça zor.

AdSense’i verimli kullanmak: Sitelerinizden reklamlar aracılığıyla
gelir elde etmeye başlamadan önce faydalı içeriğe sahip olduklarından
emin olun. Reklam gelirleri içeriğiniz zenginleştikçe kendiliğinden
gelecektir. Aynı şekilde özgün içerikli sitelerin AdSense gelirleri,
ziyaretçilere hiçbir fayda sağlamayan sitelere oranla çok daha yüksek
olacaktır.

Yazdığınız konuyla ilgili bilgi ve söz sahibi olmak: Eğer içeriğinizle
ilgili söz sahibi iseniz, o konuda arama yapan kullanıcıları doğal
olarak sitenize çekebilirsiniz. Kullanıcılar sitenizi faydalı ve
kaliteli bulurlarsa tekrar tekrar ziyaret eder, referans gösterir ya
da diğer kullanıcılara önerirler. Bu durum Google’ın sitenize bakışını
da etkiler. Kullanıcılar için değerli olan bir kaynak, Google için de
öyledir.

Son olarak tekrar hatırlatmakta yarar var: Eğer Google’ın sitelerinizi
yanlış değerlendirip yönergelerine uymadığına karar verdiğini
düşünüyorsanız lütfen yine de yönergelere bir kez daha göz atıp
sitelerinizi gözden geçirin. Hatta mümkünse, konuyla ilgilenebilecek
birine kontrol ettirmek de fayda sağlayabilir. Her şeyin yolunda
olunduğundan emin olduktan sonra Site Yöneticisi Araçlarından yeniden
değerlendirme isteğinde bulunabilirsiniz.

Bahar

Make a Comment

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

Bir Yanıt to “İçeriğiniz ne kadar orijinal?”

RSS Feed for Google, SEO ve Webmaster Blog Comments RSS Feed

[…] İçeriğiniz ne kadar orijinal? Kategori Genel | Etiketler: adsense, arama, backlink, hyper-text, internet, redemption, […]


Where's The Comment Form?

Liked it here?
Why not try sites on the blogroll...

%d blogcu bunu beğendi: